[gull] creation d'une brochure

Didier Donzé didier.donze at youplaboum.net
Thu Jun 24 16:12:01 CEST 2004

Salut
psnup doit permettre ca, j ai juste regarde le man en vitesse, ca donne ca, a
toi d etudier le cas plus en details:

The  potential  use of this utility is varied but one particular use is
       in conjunction with psbook(1).  For example, using groff  to  create  a
       PostScript document and lpr as the UNIX print spooler a typical command
       line might look like this:

       groff -Tps -ms file | psbook | psnup -2 | lpr

       Where file is a 4 page document this command will result in a two  page
       document  printing  two  pages of file per page and rearranges the page
       order to match the input pages 4 and 1 on the  first  output  page  and
       pages 2 then 3 of the input document on the second output page.

Mais apparement, ca ressemble de pres a ce que tu veux, non? Et tu dois
certainement pouvoir utiliser ca en conjonction avec a2ps pour que ca soit plus
"joli"

Didier